Skogspremiär och 12-veckorsspruta

Igår, söndag, gjorde Salsa premiär i Örebro skogar. Det var såå spännande, tyckte Salsa. Det fanns så mycket spännande att lukta på att det inte alls var viktigt att hålla reda på var tvåfotingarna höll hus. De försvann bort ur syne, men tänk bara vilka spännande dofter som kan finnas, det är ju såå fascinerande!! Efter drygt 5 min började Salsa dock att känna sig liiite ensammen och började leta efter tvåfotingarna. Men så farligt jobbigt var det inte att vara själv, när det som sagt fanns så mycket att lukta och titta på! Till sist hittades tvåfotingarna och det blev hemfärd igen. Ca 20 min tog premiären totalt (bit ihop matte, det blir snart längre turer!). Efter att vi hittats höll hon dock bättre koll på oss, men så hade hon ju sniffat en hel del i skogen då så den värsta nyfiken stillats redan. På onsdag när matte sitter och suckar på föreläsningar ska Salsa och Johan åka tillbaka för rond 2 med skogsdofterna!

Idag på seneftermiddagen var det dags för återresa till veterinären. Idag fyller nämligen liltjejen 12 veckor och detta firades med en spruta! :P Sprutan togs utan att Salsa reagerade det minsta, hon märkte inte att det överhuvudtaget hände något! :D

Salsas invägning visade 5,8 kg bus och gos, betydligt mer än matte trodde. Kilona bara klättrar på, härligt värre!!

Matte fick även som hon ville; det blir ett ultraljud på Salsas lever och njurar på veterinärs inrådan framöver. Känns skönt att få kvitto på att allt är helt och rent innuti lilltjejen. Det kommer en veterinär till Örebro som ska göra ultraljudet, vilket betyder att vi bara behöver ta våra bussar så är vi framme, toppen!

Ikväll har Salsa fått vara ensam en lite längre stund när matte promenerade bort och shoppade hem lite mat. Salsa låg och sov när vi gick och sov när vi kom hem. En lugn, harmonisk och glad liten tjej viftade på svansen när dörren öppnades.

Det känns så skönt, jag känner mig inte alls orolig över att lämna henne varken med hundvakt eller, som nu, ensam hemma. Jag som fick ett sådant orosmonster i magen varje sekund som jag inte var med Storasyster är nu filbunke.. en underlig men skön härlig känsla. Är hon nu bara hel och kry inuti kroppen, såsom hon är utanpå, så är allt underbart... :)

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Ida och Salsa! Skönt att läsa allt går bra, och att ni båda njuter av varandra :D Vore himla skoj att träffas framöver, jag funderar just på datum för en nästa träff för de yngsta och undrar om ev den 9 feb kunde passa? Kram på er så hörs vi. /Hälsar, Eva & hundarna

2008-01-22 @ 20:48:04
URL: http://www.chessex.se
Postat av: Kamilla & 4-fotingarna

Hallå! Kul att höra av dig:D Jag har varit lite osynlig på internet på sista tiden och varit jätte dålig på att hänga med i andras bloggar...jag hoppas på att det blir en förbättring framöver! Vad jätte fin Salsa är och vad kul att läsa att allt är bra! Jack ligger för tillfället och tuggar på ben så han hälsar att han mår riktigt bra just nu:P Ni får ha en riktigt härlig helg! Kram från oss!

2008-01-25 @ 14:09:30
URL: http://www.kavi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0