Löp nr 2

Nu har Salsa börjat löpa för andra gången. Hon skulle egentligen höftröntgas i fredags, men jag har fått tips om att inte röntga under eller strax efter löp.. så kanske var det lika bra att jag inte röntgade precis innan heller..?

Förra veckan var vi, som jag tidigare berättat, hos mamma i Falköping. Efter nästan en hel vecka i småstaden beslutade Salsa och jag oss för att hälsa på i huvudstaden de sista dagarna på ledigheten. Vi åkte upp till syster på torsdagen.

Vid lunchtid på fredagen fick Salsa stanna i lägenheten när matte träffade sin Sandra på stan. Vid fyratiden var det dock utgång för även Salsa. Då drog vi iväg till  hundcaféet Himmelska hundar och fikade med två hundar och deras tvåbeningar. Salsa tyckte att hela företaget var hemskt spännande. Hon fick gå fritt i caféet och nosa på de andra vovvarna. Vår stackars hundvän Adam fick dock sitta fast i kopplet hos sin matte hela tiden i egenskap av överkåt blyklump... men han är verkligen den sötaste kognyende "valp" jag någonsin sett, SÅ charmig!!

På lördagen träffade vi "storasysters" syster Hedda med matte. Er lilla flock är verkligen bland de finaste guldkornen i La Stockholmia, det var TOPPEN att träffa er igen! Hoppa runt i skogen i strålande solsken med trevligt sällskap, det är inte illa det.

Hemresan tog vi på tidig eftermiddag på söndagen. Matte var såå trött, så vi vilade båda två hela vägen tillbaka till Örebro. Salsa sov dock. Som alltid på tåg!


Bilder kommer framöver ifrån både cafébesöket och träffen med Hedda. Matte ska bara få tummen ur och leta fram rätt datasladd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0