Världens sötaste skräcködla

Matte tar sig nu an jätteuppgiften att berätta hur vi haft det under hela sommaren och nu i höst. Detta innebär att jag kommer "jobba" lite baklänges. Nu vill jag mest ge er ett litet nuläge för världens sötaste skräcködla!

Att jag kallar henne skräcködla är för att hon precis kommit hem efter en dag hos veterinären. För ett par veckor sedan började det växa fram en liten ljusrosa knöl på Salsas högra framben. Jag misstänkte/misstänker att det var ett fästingbett som blivit inflammerat. Jag har tyckt mig se två små röda prickar vid knölen. Jag vet inte vad knölen beror på, men den växte och störde Salsan, så jag beslutade att veterinären skulle få ta bort den idag, tisdag. I torsdags, förra veckan, så var vi hos veterinären och knölen blev "tittad på". Då rakade veterinären runt knölen för att kunna se bättre. Hon sa att Salsa kanske börjar att reta sig på knölen nu när vi varit där och pillat, och oh var det stämde. Innan i torsdags så har hon inte brytt sig om den direkt. Efter det så har hon varit på den och slickat och rivit med baktassen något förskräckligt. Det har sett riktigt otäckt och blodigt ut. I vart fall så är hon opererad och klar nu så nu ligger hon här hemma och sussar med en "badring" runt halsen. Hon är så söt min alldeles egen skräcködla.

Fortsättning (sommar+höst 2009) följer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0