Det blev ingen operation

Matte och Salsa traskade igår morse (onsdag) till veterinären för att Salsa skulle opereras. Vid fem-tiden traskade matte och Salsa hem igen. Det blev ingen operation. Veterinären berättade att när de gått ner i magen (via halsen) så såg han att Salsa inte var läkt i magen vid tolvfingertarmen, det var fortfarande irriterat och elakt. Så veterinären tog prover som skickats iväg till Strömsholm (svar väntas till, förhoppningsvis, tisdag nästa vecka). Matte blev så less när hon insåg att karusellen inte verkar vara ens nära slut. Det positiva är självklart att Salsa är pigg, glad och har sin personlighet helt tillbaka. Hela vårt lov har vi haft det lugnt och skönt. Salsa har pipit som sitt gamla vanliga matgalna jag (om inte ännu värre), fått mat många gånger om dagen och blivit allmänt ompysslad och gosad med (nergosad blir hon dock så gott som alltid iaf!). Nu är det bara att invänta provsvar och fortsatt veterinärpendling och räkningen ska bli "skoj" att se sen! Jaja, det är ju mitt lilla hjärta som jag älskar, men jag tvivlar verkligen på om jag är menad att ha hund. I natt sover hon hos nya dagmatte, matte har haft en lååång ansträngande dag. Imorgon kväll ska jag gosa henne tills hon suckar åt mig, då ska jag gosa henne ännu mer.


Kommentarer
Postat av: Ulla

Min tanke blev...... jaa du lilla Ida, suck!

Skönt att du fick avlastning en natt, du behöver sova ordentligt det förstår jag. Hoppas det blir ett gott slut på det här så småningom....

2010-03-04 @ 23:11:39
Postat av: Matilda

Jag tycker synd om Salsa och dig men jag tror att Salsa kommer att bli bättre, hon får mycket kärlek från dig Ida och du får nog lika mycket kärlek tillbaka.Salsa är lycklig som har dig som matte hon kan inet få det bättre. Hon kommer att bli bra så småningom.

2010-03-19 @ 20:47:14
URL: http://matildasalemark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0